Holcim Polska rozpoczyna modernizację przemiałowni w porcie w Szczecinie, aby wzmocnić swoją pozycję jako lidera innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych. Ten kluczowy projekt związany z linią cementu ma na celu wspieranie zrównoważonego budownictwa w Polsce.
Holcim Polska inwestuje w województwie zachodniopomorskim nie tylko poprzez Przemiałownię w Szczecinie, ale także poprzez posiadanie wytwórni betonu w Szczecinie, Koszalinie oraz Ustroniu Morskim. W planach na ten rok jest również uruchomienie zakładu w Stargardzie Szczecińskim.
„Dzięki tym działaniom nasza firma umacnia swoją pozycję jako innowacyjny i odpowiedzialny partner w branży budowlanej, oferując klientom nowoczesne rozwiązania logistyczne. Jednocześnie wspieramy rozwój polskiej gospodarki oraz lokalnej infrastruktury. Jesteśmy częścią polskiego rynku od 30 lat, konsekwentnie inwestujemy w jego rozwój, dostarczając rozwiązania, które kształtują przyszłość budownictwa w Polsce” – mówi Krzysztof Frączek, dyr. handlowy, Holcim Polska.
Przebudowa terminala przemiałowego w Szczecinie zakłada integrację z transportem kolejowym, co ma na celu obniżenie kosztów logistycznych oraz zwiększenie konkurencyjności obiektu. Dzięki usprawnionej logistyce poprawi się punktualność dostaw materiałów, co ma kluczowe znaczenie dla realizacji harmonogramów inwestycyjnych – podkreślają przedstawiciele branży budowlanej.
„Produkowany w Szczecinie cement oraz spoiwa drogowe będą w pierwszej kolejności dedykowane klientom na rynku polskim, wspierając lokalne projekty infrastrukturalne i budowlane. Nadwyżki produkcji zostaną przeznaczone na eksport do krajów Unii Europejskiej, co podkreśla strategiczną rolę Polski jako dostawcy zrównoważonych materiałów budowlanych dla całej Europy” – wskazuje dyr. Krzysztof Frączek.
Przemiałownia cementu w szczecińskim porcie to miejsce o doskonałym dostępie do transportu morskiego, co ułatwia przewóz krajowych surowców i eksport gotowych produktów. Dzięki temu, przedsiębiorcy budowlani mogą liczyć na szybką dostawę wysokiej jakości cementu, zachowując jego właściwości. To również krok w kierunku wsparcia krajowej gospodarki i redukcji emisji dwutlenku węgla związanej z transportem. Polska stanie się jeszcze bardziej niezależna od importowanych surowców, eliminując ryzyko związane z niestabilnymi łańcuchami dostaw spoza Unii Europejskiej.
„Nie należy również zapominać o zrównoważonym rozwoju. Dzięki tym modernizacjom docelowo obniży się emisja CO2, a zmniejszenie ruchu ciężarówek na drogach przyczyni się do ochrony środowiska i poprawy jakości życia mieszkańców. Zmodernizowana przemiałownia w pełni wykorzysta możliwości Portu Szczecin. Strategiczne położenie zakładu w jednym z najważniejszych hubów logistycznych w Polsce ułatwi transport surowców oraz dystrybucję gotowych produktów do klientów w kraju i za granicą” – wyjaśnia dyr. Krzysztof Frączek.
Modernizacja infrastruktury kolejowej, włącznie z bocznicami i nowoczesnym taboru, takim jak wagony kontenerowe, umożliwia Holcim Polska efektywny i zrównoważony transport materiałów. Kolej jako środek transportu o niższej emisji CO2 w porównaniu z transportem drogowym, pasuje do strategii dekarbonizacji firmy. Inwestorzy mogą teraz realizować projekty budowlane z mniejszym śladem węglowym, co jest istotne w kontekście rosnących wymagań środowiskowych.
„Inwestycja będzie impulsem do rozwoju regionu, wspierając współpracę z lokalnymi dostawcami i partnerami. Konsekwentnie realizujemy strategię wspierania lokalnej gospodarki, zrównoważonego rozwoju oraz dostarczania najwyższej jakości produktów budowlanych. Szczecińska przemiałownia stanie się symbolem nowoczesności i odpowiedzialności w budownictwie” – mówi Krzysztof Frączek, dyr. handlowy, Holcim Polska.
Modernizacja przemiałowni cementu w Szczecinie ma na celu zwiększenie wydajności zakładu oraz zaangażowanie firmy Holcim Polska w rozwój zrównoważonych łańcuchów dostaw opartych na lokalnych zasobach.
Poprzez modernizację przemiałowni cementu w Szczecinie firma Holcim Polska planuje nie tylko zwiększyć wydajność zakładu, ale także zaangażować się w rozwój zrównoważonych łańcuchów dostaw opartych na lokalnych zasobach.
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl