W 2024 roku PKP Intercity wprowadziło do użytku 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które teraz obsługują trasy z pasażerami na pokładzie. Wartość zamówionego taboru wyniosła 11,8 mld zł brutto. Na rok 2025 przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO. Dodatkowo, Spółka zainwestuje 292 mln zł netto w rozwój swojej infrastruktury.
Nowe lokomotywy i wagony dla większego komfortu podróży
W 2024 roku PKP Intercity wprowadziło do swojego parku taborowego 40 nowych lokomotyw wyprodukowanych przez NEWAG S.A. z Nowego Sącza. 25 z nich osiąga prędkość 160 km/h, a 15 – 200 km/h, co pozwala na obsługę tras na terenie całej Polski. Dodatkowo przewoźnik otrzymał 77 zmodernizowanych wagonów od H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych oraz PKP Intercity Remtrak. W 15 z nich zamontowano automaty vendingowe z ciepłymi i zimnymi napojami oraz przekąskami, co znacząco podniosło komfort podróży pasażerów. Dzięki temu inwestycje, podróżowanie pociągami stało się jeszcze przyjemniejsze.
W 2025 roku liczba komfortowych pociągów w PKP Intercity będzie nadal wzrastać, ponieważ do floty trafi kolejnych 38 nowych lokomotyw o prędkości 160 km/h. Już w styczniu odebrane zostały 3 pojazdy, a liczba zmodernizowanych wagonów będzie systematycznie rosła. Do końca roku planuje się odebranie 119 pojazdów, w tym 95 wielofunkcyjnych wagonów COMBO, co oznacza, że podróżni będą mieli do dyspozycji więcej pociągów dostosowanych m.in. do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi czy rowerzystów.
W roku poprzednim PKP Intercity zainwestowało 11,8 mld zł w nowy tabor
W ramach tych inwestycji zamówiono 300 nowych wagonów, 63 lokomotywy wielosystemowe, 35 zespołów trakcyjnych oraz przeprowadzono modernizację istniejącego taboru. Wszystkie umowy zostały podpisane z polskimi producentami taboru oraz zakładami naprawczymi. PKP Intercity planuje kontynuację inwestycji, w tym zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz pociągów dużych prędkości na 250-300 km/h.
Nowoczesne stacje kolejowe
Aby zapewnić podróżującym komfort podróży pociągami dalekobieżnymi, konieczne jest utrzymanie pociągów w odpowiednim stanie. Dlatego też PKP Intercity zainwestowało duże kwoty w rozbudowę infrastruktury na stacjach w różnych częściach kraju. Prace związane z przebudową bocznic kolejowych w Krakowie, Szczecinie i Wrocławiu zostały zakończone w 2024 roku, a planowane inwestycje na lata 2025-2030 mają na celu unowocześnienie zapleczy technicznych i dostosowanie infrastruktury do obsługi nowoczesnego taboru.
PKP Intercity jest największym polskim operatorem kolejowym, który zapewnia połączenia między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju. Przewoźnik łączy także mniejsze ośrodki z aglomeracjami oraz umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki standard podróży i rozwija ofertę, zwiększając liczbę dostępnych miejsc w pociągach, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru.
Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl