Używamy plików cookie!
Oto zasady prywatności, którymi się kierujemy: Polityka Prywatności. Ważne informacje znajdziesz też w Regulaminie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wyłączyć pliki cookies, możesz kliknąć tu.
Accept
Wiadomości SzczecinWiadomości Szczecin
  • Biznes / Finanse
  • Kultura / Ludzie
  • Nauka / Technologie
  • Polityka / Społeczeństwo
  • Zdrowie / Styl życia
  • Praca Szczecin
Reading: MF: Jak klienci oceniają wizytę w urzędzie skarbowym – wyniki badania (komunikat)
Share
Notification Show More
Latest News
MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)
Polityka / Społeczeństwo
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka / Technologie
4. Edycja `Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna` andndash; ostatni moment na zgłoszenie do konkursu
Kultura / Ludzie
MS: Minister Adam Bodnar powołał Rzecznika Dyscyplinarnego ad hoc (komunikat)
Polityka / Społeczeństwo
MS: Minister Adam Bodnar powołał Rzeczników Dyscyplinarnych ad hoc (komunikat)
Polityka / Społeczeństwo
Aa
Wiadomości SzczecinWiadomości Szczecin
Aa
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wiadomości Szczecin > Blog > Biznes / Finanse > MF: Jak klienci oceniają wizytę w urzędzie skarbowym – wyniki badania (komunikat)
Biznes / Finanse

MF: Jak klienci oceniają wizytę w urzędzie skarbowym – wyniki badania (komunikat)

Wiadomości Szczecin
Last updated: 2022/06/27 at 12:30 PM
Wiadomości Szczecin
Share
6 Min Read
SHARE

– Ministerstwo Finansów informuje:

•W ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS” od kwietnia 2021 r. prowadzimy internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe.

•W ciągu roku otrzymaliśmy ponad 108 tys. wypełnionych ankiet, z których wynika, że ogólny poziom satysfakcji klientów wyniósł 82%.

•Wyniki badania są wykorzystywane do projektowania nowych rozwiązań i ulepszania obsługi w urzędach.

Nasze programy i projekty są odpowiedzią na oczekiwania społeczeństwa. Diagnozowaniu potrzeb naszych klientów służy realizowane od kwietnia 2021 roku badanie satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym. Dziś przedstawiamy jego wyniki po pierwszym roku badawczym. Ogólny poziom satysfakcji to 82% zadowolonych klientów. To naprawdę dobry rezultat, ale nie oznacza końca pracy nad podnoszeniem jakości obsługi podatników – informuje minister finansów Magdalena Rzeczkowska.

Dążymy do tego, żeby Krajowa Administracja Skarbowa była jeszcze bardziej profesjonalna i nastawiona na potrzeby podatnika. To cel, na którym koncentrujemy swoje działania. Badanie satysfakcji prowadzone jest w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS” i powiązane z usługą umawiania wizyty w urzędzie skarbowym. Wyniki wskazują, że generalnie nasi klienci pozytywnie oceniają te wizyty, dostrzegają wysiłek i doceniają starania pracowników urzędów – dodaje szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk.

Metodologia badania

Badanie ma charakter ciągły, a nie okresowy i prowadzone jest w formie elektronicznej. Realizacja badania jest możliwa dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Link do opracowanej przez specjalistów ankiety jest wysyłany przez naczelnika urzędu skarbowego na adres e-mail podawany przez podatnika podczas umawiania wizyty. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna.

W ciągu roku od rozpoczęcia badania otrzymaliśmy ponad 108 tys. wypełnionych ankiet. Jest to potwierdzenie, że podatnicy są otwarci na kontakt z KAS i chcą przekazywać nam swoje opinie. W badaniu wzięły udział różne grupy naszych klientów: osoby fizyczne, przedsiębiorcy, urzędnicy państwowi, biura rachunkowe oraz kancelarie prawne. Odnotowaliśmy wzrost poziomu satysfakcji w porównaniu do okresu, w którym rozpoczynaliśmy badanie – podkreśla z-ca szefa KAS Anna Chałupa.

Pytania ankietowe dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale i emocji czy wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Dodatkowo ankieta zawiera dwa pytania otwarte, w których klienci mogą przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie.

Co i jak badamy

Ankiety analizujemy w Ministerstwie Finansów. Opieramy się na pięciu głównych wskaźnikach:

• Satysfakcji – procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w US.

• Rekomendacji – procent klientów, którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie.

• Braku wysiłku – procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w US jako łatwe.

• Pozytywnych emocji – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US.

• Skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US.

Kto może uczestniczyć w badaniu

Każda osoba, która umówiła wizytę poprzez usługę „Umów wizytę w US” i podała adres e-mail, otrzyma po tej wizycie wiadomość z linkiem do strony z anonimową ankietą. Ankieta jest w pełni bezpieczna. Urząd skarbowy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek informacji osobistych czy danych wrażliwych.

Wyniki po pierwszym roku badawczym

W okresie kwiecień 2021 r. – marzec 2022 r. KAS otrzymała ponad 108 tys. wypełnionych ankiet. Większość ankietowanych odpowiada prawie natychmiast – tego samego dnia lub następnego. Najsilniejszy wpływ na poziom satysfakcji ma liczba wizyt w urzędzie konieczna do załatwienia sprawy. Największą korelację z satysfakcją klienta z wizyty mają kompetencje, sprawność i pomoc pracownika. Załatwienie sprawy podczas jednej wizyty znacząco wpływa na skłonność klientów do rekomendowania pracownika, który ich obsługiwał. Klienci zwracają też uwagę na obsługę bez zbędnej zwłoki.

Analiza ankiet potwierdza, że: satysfakcja, rekomendacja, brak wysiłku, pozytywne emocje oraz skuteczność pierwszego kontaktu – utrzymują się na wysokim poziomie:

• Poziom satysfakcji – 82%

• Poziom rekomendacji – 84%

• Poziom braku wysiłku – 75%

• Poziom pozytywnych emocji – 88%

• Skuteczność pierwszego kontaktu – 77%

Średni poziom satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym wyniósł 82%.

W oparciu o wyniki badań w poszczególnych województwach wyróżniliśmy trzy izby administracji skarbowej. Podatnicy najwyżej ocenili jakość obsługi w urzędach skarbowych nadzorowanych przez:

1. IAS we Wrocławiu – 86,3%

2. IAS w Olsztynie – 85,8%

3. IAS w Szczecinie – 85,7%

Wyniki badań satysfakcji po wizycie w US są na bieżąco analizowane w każdej IAS. Na tej podstawie podejmowane są konkretne działania w obszarach, w których podatnicy wskazują na konieczność poprawy.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

ms/


Źródło: pap-mediaroom.pl

You Might Also Like

Unum z silną reprezentacją wśród najlepszych światowych ekspertów ubezpieczeń na życie

Startuje kolejna odsłona Akademii e-marketingu, która od 13 lat z sukcesem edukuje i inspiruje małych i średnich przedsiębiorców do rozwoju własnych biznesów

MF: KAS przypomina: Twój e-PIT dla przedsiębiorców (komunikat)

Inwestycje Holcim w rozwój terminala przemiałowego w Szczecinie

PKP Intercity: w 2025 roku 38 nowych lokomotyw i 119 wagonów

TAGGED: MF

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Wiadomości Szczecin 27 czerwca 2022
Share this Article
Facebook Twitter Copy Link Print
Share
Previous Article MEGARON SA (9/2022) Rezygnacja z funkcji członka Rady Nadzorczej Megaron S.A.
Next Article POLICE SA (24/2022) Uchwały podjęte przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. w dniu 27 czerwca 2022 roku.

Pozostań z nami w kontakcie

1 Followers Like
1 Followers Follow
1 Followers Pin
1 Followers Follow
1 Subscribers Subscribe
1 Followers Follow

Najnowsze artykuły

MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)
Polityka / Społeczeństwo 7 marca 2025
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka / Technologie 6 marca 2025
4. Edycja `Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna` andndash; ostatni moment na zgłoszenie do konkursu
Kultura / Ludzie 6 marca 2025
MS: Minister Adam Bodnar powołał Rzecznika Dyscyplinarnego ad hoc (komunikat)
Polityka / Społeczeństwo 3 marca 2025

SZCZECIN WIADOMOŚCI

Regionalny serwis informacyjny

 

ZP20 Piotr Markowski

Al. Komisji Edukacji Narodowej 36 / 112B
02-797 Warszawa

+48 733 644 002   |   office@zp20.pl

Kategorie

  • Biznes / Finanse
  • Kultura / Ludzie
  • Nauka / Technologie
  • Polityka / Społeczeństwo
  • Zdrowie / Styl życia
  • Praca Szczecin

Informacje prawne

  • Obowiązek informacyjny RODO
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin serwisu

Najnowsze artykuły

MEN: Podstawy programowe do przedmiotów: edukacja obywatelska i edukacja zdrowotna podpisane przez Minister Edukacji (komunikat)
Polityka / Społeczeństwo
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka / Technologie
Wiadomości SzczecinWiadomości Szczecin
Follow US

© 2023 Szczecin Wiadomości. ZP20 Piotr Markowski

A może się zapiszesz?

Nie przegap żadnej informacji i dołącz do naszego newslettera!

Zero spamu. Wypiszesz się kiedy zechcesz.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?